ازاي اتسرب بيانات المستخدمين في الفيسبوك !!!

لازم تاخد بالك 💣💣💣
ليه تتعلم الحاجة متأخر ... ليه متتعلمش من بدري ؟؟؟
ليه متخططش ... ليه متعملش حسابك على اللي جاي بشكل عام 
-----
-----
-----
اهلا بيك في المقالة اليومية من كمبيو مو Compu MO 
كمبيو مو مش مجرد صفحة تكنولوجية فيها كل ما يخص الكمبيوتر و التكنولوجيا بشكل عام لأ وكمان فيها تعليم و شروحات للبرامج و كورسات تعليمية بشكل عام و كمان شراء و توصيل اكسسوارات كمبيوتر لحد باب البيت 
-----
-----
-----
مش عايز تتعلم كمبيوتر ليه ؟؟؟ 
لأن انا كويس اوووووي على الفيسبوك ( بص كده على الكومنت اللي انا كاتبه ) رهيب ، ده انا كمان دوست امبارح لايك على حاجة جامدة اووووي 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تعرف ازاي الفيسبوك بيخزن بياناتك 
لا ما انا هاعارف ليه 
تعرف انه الفيسبوك اتغرم فلوس كتيييير اوي بسبب ان في ناس في دولة اوروبية اتسرقت بياناتهم من غير ما الفيسبوك يقولهم 
لا طبعا هاعرف ليه 
لينك التفاصيل : دوس على الصورة متخافش 😊😊😊😊

تعرف ان مارك زوكر بيرج ( اللينك ده معلومات عنه ) 
 كان بيتحاكم في الوقت اللي كانت اغنية ( العب يالا ) ترند في مصر و الناس رايحة جاية بتسمعها --- 😪😪😪

تعرف اصلا ايه قصة تسريب البيانات اللي حصل :
خد اللينك ده : 
بيسربوا بيانات مستخدمين الفيسبوك واحنا هنا كان ( عم شاومينج ) بيسرب امتحانات الثانوية و طبعا الطلبة عايشين ( مش مشكلة المهم ادخل : طب )

واحد بيقول طب نعمل ايه دلوقت ماتقولنا يا عم و متوجعش دماغنا عايزين نشوف كورونا 😷 عمل ايه في البلد ( هيكون عمل ايه يعني !!! ) شعب غريب 

العلم ... العلم ... العلم ... ملكش دعوة بالمشاهير اللي معاهم ملايين 
و هما " جهلة " العالم كله دلوقت اتجه للعلماء علشان يشوفوا حل ( مارحش للمشاهير الا علشان يقولوا للشعوب " اقعد في بيتك " )
سامعك ياللي بتقول " انت معملتش كده ليه "

عارفك وممكن اقول اسمك كمان ---- لا ياعم مش للدرجة دي 😂
انا اتعلمت وشغال في مجال الكمبيوتر و التكنولوجيا كمدرب - و مسوق الكتروني - Freelancer - و كمان IT   -  واخيرا مدرس كمبيوتر 

وعلى فكرة بطور من نفسي مش واقف في مكاني بعلم نفسي حاجت كتير دلوقت منها المونتاج ( ببرامج احترافية ) و برمجة المواقع مش هتكلم عن نفسي كتير .

اتعلم حاجة للمستقبل - بص لبكرة 
متخليش اولادك يلعبوا كورة من غير ما يكون عندهم موهبة وقلهم زي ما هتاخد فلوس كتير برضه مش هترتاح 
انت ممكن تعمل غلطة يتحفل عليك ايام على الفيسبوك 

وكمان علمهم يتابعوني على القناة و كمان يشيروا مقالات و اللايك يا جماعة مهم جدا 
استنوني دائما في مقالة كمبيو مو Compu MO اليومية 
اللي جاي اقوى بكتيييير 💪💪💪💪


2 تعليقات

أحدث أقدم